KĀPĒC?
KĀ?
MEDIJI
ROZĪNĪTE
LABIE PIEMĒRI
SAITES
LITERATŪRA

Darbs ar medijiem


Foto: Maija Medne

  1.  Medijus iedalījums
  2. Kā strādāt ar laikrakstiem un žurnāliem?
  3. Ko vēlas radio?
  4. Ko vēlas televīzija?


Neatņemama sabiedrisko attiecību komponente ir mediji. Lai saprastu, kā PR darbinieku labā darbojas mediju tirgū notiekošais, ir svarīgi izprast mediju specifiku.

 Medijus iedalījums

Drukātie (avīzes, žurnāli);

Elektroniskie (radio, TV, ziņu portāli);

Mobilie (RSS, WAP).

Der atcerēties, ka mediju tirgus kļūst arvien piesātinātāks un to dzinējspēks ir pieaugošā konkurence. Tieši izmantojot konkurenci, mēs varam gūt savus panākumus!

 

Ko mediji meklē?

Jaunus stāstus un leģendas;

Stāstu turpinājumu;

Jaunus varoņus;

Jaunas sejas un ideālus;

Zināmas lietas negaidītu pavērsienu;

Pārsteidzošo, nezināmo;

Labus kadrus un rakursus.

Vienmēr ir svarīgi atcerēties katra medija specifisku. Daži padomi, kā labāk strādāt rakstošajiem un elektroniskajiem medijiem

 

Kā strādāt ar laikrakstiem un žurnāliem?

Veidojiet saistošus virsrakstus! Labs virsraksts ir puse no uzvaras.
Ļaujiet darboties fotogrāfam – piedāvājiet saistošu vizuālo materiālu!
Priekšroka skaitļiem, statistikai, tendencēm un faktiem!
Sagatavojiet informāciju rakstiski, ko žurnālists, kurš ir pēc dabas „slinks” tos varēs pārkopēt izmantojot nepieciešamo!
Neaizmirstiet apgādāt žurnālistu ar elektroniski sagatavotiem materiāliem – preses konferences informācijas mapēm nebūs jēga, ja tūlīt pēc konferences nenosūtīsiet šo materiālu žurnālistam uz e-pastu.

 

Ko vēlas radio?

Atcerieties galveno – radio ir svarīgi, lai labi izklausās.
Runājiet koncentrēti, bet krāšņi!
Lietojiet epitetus, salīdzinājumus, dažādus balss tembrus – visus savus audiālos ieročus!
Nestāstiet visu pie mikrofona – arī radio žurnālists vēlas būt sava ētera zvaigzne.

 

Ko vēlas televīzija?

Galvenais TV – vizuālais tēls!
Atcerieties – nē „runājošajām galvām”! Sniedzot interviju izmatojiet žestus, mīmiku, smieklus.
Savā runā esiet koncentrēti!
Izvēlieties atraktīvu vidi un filmēšanas objektus!
Darbība, aktivitāte, kustība – tās ir lietas, kas interesē TV operatorus!

Interneta mediji – ko vēlas viņi?

Interneta mediji ir slinkāki par avīžu žurnālistiem. Šeit varat izmantot visus mūsdienu jaunāko tehnoloģiju veidus, lai piegādātu informāciju. Sūtiet apjomīgas prezentācijas, bildes un video failus.
Izmantojiet e-pastu – viņu pusē ir neierobežotas iespējas glabāt datus!

Atcerieties, ka nav vēlams kļūt uzmācīgiem ar relīzēm – tā Jūs varat nokļūt viņu spamlistē.


Uz augšu

Uz sākumu


Citi bioloģijas fakultātes studentu referāti


© Maija Medne 2008